Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
"Att ansluta våra entreprenörer till Opna är ett viktigt steg för oss. Inom Stena Fastigheter strävar vi alltid efter att förbättra säkerheten och effektiviteten i våra fastigheter och genom att använda Opna har vi nu en lösning som både vi och våra entreprenörer kan lita på. Vi frigör också mycket tid då vi slipper all administration kring accesshantering för våra entreprenörer. Nu sköter de det själva efter godkännande från oss vilket gör skillnad. Lösningen passar väl in i våra befintliga processer för ramavtalade entreprenörer" säger Kristin Agebjörn, Inköpsansvarig på Stena Fastigheter.
“Vi är oerhört glada att Stena Fastigheter valt att fördjupa sitt samarbete med oss och som första fastighetsbolag ansluta sina entreprenörer till tjänsten Opna. Tjänsten gynnar Stena Fastigheter då de slipper all accesshantering för sina entreprenörer samtidigt som även entreprenörerna gynnas då de undviker lägga tid på att ta sig till och från olika kontor för att kvittera ut kort och taggar. Ytterligare en effekt av Opna är att miljön skonas då onödiga bilturer elimineras, vilket givetvis känns väldigt bra.” säger Patrik Simson, VD Amido.
Källa: Amido